دمای مناسب cpu و کارت گرافیک چقدر است؟

6 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
دمای مناسب cpu و کارت گرافیک چقدر است؟
چکیده مقاله :

همانطور که می دانید دمای بالا باعث کاهش عملکرد پردازنده و کارت گرافیک شده و ممکن است به سیستم آسیب جدی وارد کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا بدانیم دمای مناسب cpu و کارت گرافیک چقدر است.

دمای مناسب cpu و کارت گرافیک چقدر است؟

دمای مناسب cpu و کارت گرافیک باعث طول عمر مفید این قطعات می‌شود، اگر به دنبال عملکرد بهینه هستید باید به عملکرد پردازنده و کارت گرافیک توجه کنید. دمای غیر معمولی پایداری سیستم را کاهش می‌دهد. به همین دلیل، دمای سی پی یو و کارت گرافیک موضوع حائز اهمیتی به شمار می‌آید.

 

دمای مناسب cpu و کارت گرافیک چقدر است؟

 

دمای مناسب CPU

دمای مناسب cpu به نوع و مدل آن بستگی دارد. در حالت کلی در حال استراحت معمولاً بین 30 الی 50 درجه سانتی‌گراد باید باشد. در هنگام استفاده سنگین یعنی در حال بارگذاری بین 60 الی 85 درجه سانتی گراد باید دمای سی پی یو را در نظر گرفت. چنانچه دمای سی پی یو به بالای 85 درجه سانتی گراد برسد، شما باید خنک کننده را بررسی کنید. خنک کننده باید دارای سیستم تهویه باشد.

قیمت انواع لپ تاپ استوک از سهیل سیستم: خرید لپ تاپ استوک

چگونه دمایcpu را کاهش دهیم؟

شما از روش‌های زیر می‌توانید استفاده کنید و دمای سی پی یو را کاهش دهید. از بهبود تهویه کیس استفاده کنید. مطمئن شوید که فن‌های کیس به درستی کار می‌کند و می‌تواند هوای گرم را به بیرون هدایت کند. از قرار دادن کابل‍‌ها به شکلی که مانع جریان هوا هستند جلوگیری کنید.

توجه داشته باشید که خنک کننده با کیفیت بالاتر می‌توانند کیفیت بالاتری داشته باشند. از پاست حرارتی و باکیفیت استفاده کنید و نسبت به تعویض به موقع آن اقدام کنید. از حالت‌های ضصرفه جویی انرژی استفاده کنید. درایورهای سخت افزار را آپدیت کنید. از برنامه‌هایی  که منابع آن‌ها مصرف زیادی دارند صرف نظر کنید. گرد و غبار داخل کیس میتواند کیفیت فن را کاهش دهد و به همین دوره‌ای به صورت دوره‌ای کیس را تمیز کنید. سیستم خود را در محیطی خنک و با تهویه مناسب قرار دهید. 

 

دمای مناسب cpu و کارت گرافیک چقدر است؟

 

دمای مناسب کارت گرافیک

در حالت استراحت کارت گرافیک باید با دمای 30 الی 45 درجه سانتی گراد و در حین بارگذاری بین 70 الی 80 درجه سانتی گراد کار کند. برخی از کارت گرافیک‌ها دمای بالاتر را هم ممکن است که تحمل کنند. به همین خاطر باید به مشخصات تولید کننده توجه کنید.

 

چگونه دمای کارت گرافیک را کاهش دهیم؟

کارت گرافیک را باید در محیطی خنک که دارای تهویه است، قرار دهید. به صورت دوره‎ای کارت گرافیک را تمیز کنید؛ چرا که گرد و غبار عملکرد فن را زیر سؤال می‌برد. برنامه‎های غیر ضروری را ببندید که منابع زیادی مصرف نشوند، در بازی و برنامه‎ها تنظیمات گرافیکی را کاهش دهید تا فشار کمتری روی کارت گرافیک باشد.

 

دمای مناسب cpu و کارت گرافیک چقدر است؟

 

دمای کارت گرافیک و CPUچرا موضوع حائز اهمیتی است؟

دمای بالا باعث کاهش عملکرد پردازنده و کارت گرافیک شده و ممکن است به سیستم آسیب جدی وارد کند. دمای غیر معمولی باعث عدم پایداری شده و اینگونه ری استارت‎های ناگهانی و خطاهای نرم افزاری به وجود می‌آیند. دمای بالا این قدرت را دارد که عمر مفید سخت افزار را کم کند. حرارت می‌تواند آسیب جدی به قطعات وارد کرده و خرابی‎های ریز و درشتی را به وجود آورد.

 

دمای مناسب cpu و کارت گرافیک چقدر است؟

 

سیستم‌های خنک کننده باید عملکرد درستی داشته باشند و زمانی که دما بالا باشد سیستم خنک کنندگی نمی‌تواند عملکرد درستی داشته باشد. دمای بالا مصرف انرژی بیشتری را به همراه دارد و در نتیجه باید از خنک کنندگی بیشتر استفاده گردد. دمای بالا باعث صدمات فیزیکی قطعات همچون آسیب دیدگی لحیم کاری می‌شود، کیفیت تجربه کاربری هم زیر سؤال می‎رود، در برنامه‌های سنگین دمای بالا کیفیت گرافیک را کاهش می‌دهد . اینگونه کیفیت تجربه کاربری هم پایین می‌آید.

 

دمای مناسب cpu و کارت گرافیک چقدر است؟

 

سخن پایانی

در مورد دمای مناسب cpu و کارت گرافیک با شما صحبت کردیم. بهتر است بدانید که برای عمر مفید سخت افزارها، کیفیت تجربه کاربری، مصرف انرژی، پیشگیری از آسیب و نظارت و عملکرد قطعاً دمای سی پی یو و کارت گرافیک موضوع مهمی است که حتما باید به آنها توجه داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل کنید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه سهیل سیستم محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب