علت سیاه شدن صفحه لپ تاپ چیست؟

7 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
علت سیاه شدن صفحه لپ تاپ چیست؟
چکیده مقاله :

سیاه شدن صفحه نمایش لپ تاپ یکی از مشکلات اصلی است که شاید بسیاری با آن روبرو شوند، در این مقاله ما دلایل مختلف این مشکل را بررسی می کنیم پس با ما همراه باشید.

علت سیاه شدن صفحه لپ تاپ چیست؟

سیاه شدن صفحه لپ تاپ دلایل ریز و درشت زیادی دارد. صفحه نمایش لپ تاپ جزء اجزای کلیدی و حیاتی این دستگاه است. تجربه کاربری بر عهده این قسمت است و کارایی و بهره وری لپ تاپ با این قسمت شدنی است. برای کاهش خستگی چشم صفحه نمایش‌های باکیفیت حرف اول را می‌زنند. ارتباط و تعاملی که از لپ تاپ می‌توان انتظار داشت از طریق صفحه نمایش آن است.

 

علت سیاه شدن صفحه لپ تاپ چیست؟

 

مشکلات سخت افزاری

مشکلات سخت افزاری زیادی است که باعث خرابی نمایشگر می‌شوند که اولین مشکل خرابی نمایشگر است. در برخی از شرایط ممکن است که پیکسل‌ها به صورت دائم خاموش شوند و در مورد مشکلات فیزیکی نمایشگر می‌توان به سیاه شدن صفحه اشاره کرد.  کابل‌های اتصال هم شاید دچار عیب و ایراد شده باشند. کابل فلت از جمله کابل‌هایی است که نمایشگر را به مادربرد وصل می‌کند و در برخی از اوقات ممکن است که شل شده باشد. این امکان را هم در نظر بگیرید که شاید به دلیل ضربه اتصالات دچار مشکل شده باشند.

کارت گرافیک را دست کم نگیرید. خرابی کارت گرافیک  باعث می‌شود تا تصویری به نمایشگر ارسال نگردد. دایورهایی که عیب و ایراد دارند و با سخت افزار سازگار نیستند هم باعث بروز این چنین مشکلی می‌شوند، مشکلات مادر برد هم روی عملکرد دیگر سخت افزارها قطعاً تأثیر می‌گذارد و صفحه نمایش را سیاه می‌کند.

 

علت سیاه شدن صفحه لپ تاپ چیست؟

 

اگر مشکلی در باتری یا آداپتور باشد هم بروز چنین مشکلی دور از انتظار نیست. زمانی که لپ تاپ به درستی تغذیه نشود، طبیعی است که صفحه به صورت خودکار خاموش و سیاه گردد. گرمای بیش از اندازه هم یکی دیگر از مشکلات سخت افزاری به شمار می‌آید. چنانچه سیستم خنک کننده کار نکند دما به حدی می‌رسد که سیستم به صورت خودکار خاموش می‌شود.

 

مشکلات نرم افزاری

خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ به دلایل متعددی امکان پذیر است. در برخی از شرایط این مشکلات نرم افزاری هستند که پدیدار می‌شوند که می‌توان به ویروس‌ها و بدافزارها اشاره کرد. بدافزارها به سیستم صدمه وارد کرده و باعث سیاه شدن صفحه لپ تاپ می‌شوند، درایورهای خراب یا اینکه قدیمی هم باعث بروز این چنین مشکلی می‌شوند خصوصاً درایورهای گرافیک و مادربرد اگر دچار عیب و ایراد شوند به سیاه شدن صفحه لپ تاپ ختم می‌‎شوند.

 

علت سیاه شدن صفحه لپ تاپ چیست؟

 

تداخل نرم افزاری را هم باید جدی گرفت. در برخی از شرایط ممکن است که نرم افزارهای گوناگون با یکدیگر تداخل داشته و باعث خاموشی صفحه این دستگاه شوند، سیستم عامل اگر دچار مشکل شود، هم صفحه به ناگهانی خاموش خواهد شد. فایل‌های سیستم عامل را همیشه چک کنید.

تنظیمات مربوط به مدیریت انرژی هم در این بین حرفی برای گفتن دارند. تنظیمات انرژی اگر نادرست تنظیم شوند، به صورت غیر منتظره دستگاه خاموش خواهد شد. ممکن است برخی از برنامه ها به خاطر مصرف بالای منابع دستگاه را کند کرده و صفحه سیاه شود.

 

علت سیاه شدن صفحه لپ تاپ چیست؟

 

مشکلات مربوط به تغذیه

زمانی که باتری به پایان می‌رسد ممکن است که صفحه سیاه شده و کاملاً خاموش گردد. در برخی از مواقع هم آداپتور به درستی کار نمی‌کند یا اینکه کابل آن آسیب دیده است که اینگونه لپ تاپ انرژی لازم را کسب نمی‌کند. باتری‌های قدیمی یا آسیب دیده نمی‌توانند انرژی را به درستی تأمین کنند و به همین دلیل لپ تاپ خاموش می‌شود.

در مدیریت انرژی اگر تنظیمات درست نباشد، دستگاه خاموش می‌شود و همچنین اتصالات نادرست هم یکی دیگر از دلایل سیاه شدن صفحه لپ تاپ به شمار می‌آیند. اتصالات مابین آداپتور و لپ تاپ با پریز برق را باید چک کنید؛ چراکه شاید شل شده باشد. 

 

علت سیاه شدن صفحه لپ تاپ چیست؟

 

مشکلات سیستمی

خراب شدن فایل‌های سیستم عامل یکی از دلایل سیاه شدن صفحه نمایشگر به شمار می‌آیند. فایل‌های سیستمی شاید به خاطر خاموشی ناگهانی و نادرست نصب شدن نرم افزارها دچار مشکل شوند و در این بین، مشکلات درایور هم یکی دیگر از علت‌های سیاه شدن صفحه لپ تاپ است. درایورهای نادرست یا قدیمی خصوصاً کارت گرافیک می‌تواند باعث بروز چنین مشکلی گردد.  سیستم عامل زمانی که خراب شده باشد و به روزرسانی‌های آن انجام نشود ممکن است چنین مشکلی به وجود آید.

 

دما و حرارت

دما و حرارت هم نقش مهمی در خرابی صفحه نمایش لپ تاپ دارد. اگر فن خنک کنندگی به درستی کار نکند، دما افزایش یافته و ممکن است لپ تاپ برای اینکه از این مشکل جلوگیری کند، به صورت خودکار خاموش شده و صفحه نمایش سیاه گردد. استفاده از لپ تاپ در فضاهای گرم که تهویه مناسبی ندارند افزایش دما و سیاه شدن صفحه نمایش را در بردارند.

اجرای برنامه‌های سنگین و البته بازی‌های گرافیکی فشار زیادی به لپ تاپ وارد می‌کند و اینگونه دما بالا رفته و صفحه سیاه می‌شود آسیب به قطعاتی حرارتی مانند پدهای حرارتی باعث عدم انتقال حرارت به درستی و افزایش دما می‌شود.

 

علت سیاه شدن صفحه لپ تاپ چیست؟

 

چگونه از سیاه شدن صفحه لپ تاپ جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از سیاه شدن صفحه لپ تاپ باید درایورها را همیشه بررسی و آپدیت کنید. درایور کارت گرافیک باید به صورت منظم آپدیت گردد و دیگر درایورها نیز بروزرسانی شوند، باید تنظیمات مربوط به خواب و خاموشی لپ تاپ را بررسی کرده؛ چراکه در مدت زمان طولانی که از لپ تاپ استفاده نکنید، به صورت ناگهانی صفحه خاموش می‌شود. حتماً از پایه خنک کننده برای جلوگیری از گرم شدن بیش از اندازه استفاده کنید. همیشه فن‌ها و دریچه‌های خنک کننده را به صورت منظم تمیز کنید. از نرم افزارهایی استفاده کنید که آنتی ویروس معتبری دارند. سیستم را به صورت منظم اسکن کرده تا از ورود ویروس‎ها جلوگیری کنید.

سیستم عامل شما باید همیشه بروز باشد تا از مشکلات نرم افزاری جلوگیری به عمل آید. به صورت منظم کاب‎های داخلی و اتصالات را بررسی کنید تا اگر شل شده باشند بتوان آن‌ها را محکم کرد. وضعیت باتری و آداپتور را ارزیابی کنید. از اجرای همزمان چند برنامه سنگین خودداری کنید.

 

علت سیاه شدن صفحه لپ تاپ چیست؟

 

سخن پایانی

سیاه شدن صفحه نمایش لپ تاپ یکی از مشکلات اصلی است که شاید بسیاری با آن روبرو شوند که می‌توان به مشکلات نرم افزاری، مشکلات سخت افزاری و دلایل دیگر را مطرح کردیم. به خاطر داشته باشید که لپ تاپ مانند هر دستگاه دیگری به آپدیت هم نیاز دارد و اگر به موقع آپدیت نشود، مشکلات اینچنینی را به وجود می‌آورد. شما برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با مشاورین ما در این مجموعه در ارتباط باشید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخض های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه سهیل سیستم محفوظ می‌باشد. گروه طراحی و برنامه نویسی زریاوب